EXPERIÈNCIES


APADRINAMENT LECTOR 
Escola Collserola

Es tracta d’una activitat en que alumnes de 6è  (padrins) ajuden als alumnes de 1r (fillols) en l’aprenentatge de la lectura.

Consisteix a que cada alumne de sisè apadrina a un alumne de primer, que serà el seu fillol durant tot el curs. Fillol i padrí es trobaran cada 15 dies a la biblioteca des de l’octubre fins a fi de curs, en horari lectiu. En aquestes sessions hi son presents, a més,  una mestra i la bibliotecària que tenen la funció de donar  suport i acompanyament als alumnes.

A principi de curs, abans de començar l’activitat, els padrins fan unes sessions de preparació que inclouen tècniques de projecció de la veu, tallers de lectura en veu alta i consells per a resoldre diferents dificultats que puguin sorgir, etc

Durant la sessió d’Apadrinament Lector es faran diferents activitats relacionades amb la lectura de forma amena, des de llegir llibres per a l’aprenentatge de la lectura, com també llegir contes, endevinalles i jugar a escacs.

El denominador comú en aquesta activitat és que, és el padrí qui ajuda al fillol en tot moment, passant a ser un referent molt important  en tot aquest procés d’aprenentatge.


Cal dir que hi ha moltes interaccions entre padrí i fillol, tant de tipus emocional, com d’aprenentatge de valors i de comunicació .
Es crea un gran vincle afectiu entre padrí i fillol, que va més enllà de l’estona de l’apadrinament lector. Al pati, als passadissos, al carrer,etc,  els fillols i padrins mostren aquesta estimació mútua. Es saluden, s’abracen, es fan dibuixos i regals entre ells.



CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ CONTRA EL CIBERASSETJAMENT
IES Leonardo da Vinci

L'alumnat de 2ESO del nostre centre ha dut a terme una campanya per combatre el ciberassetjament, començant per una gran tasca de recerca i anàlisi d'informació i continuant per transmetre els coneixements adquirits assessorant a les possibles víctimes, facilitant consells i fent campanyes de conscienciació ciutadana entre els seus propis companys/es d'1EimatgeSO i entre l'alumnat de sisè de primària del centres Turó de Can Mates i l'Escola Catalunya.
Aquí teniu una mostra d'aquesta col·laboració entre el nostre centre i els centres de primària.
Vìdeo: https://youtu.be/EDpBSd5Ojg












ELS EXTREMS DE LA VIDA ES TOQUEN: MURAL DE VIDA
Escola Ciutat d'Alba, Entretallers i la Llar

Dins les tasques d’àmbit escolar i social que ve realitzant Entretallers, enguany han endegat un projecte amb caràcter d’Aprenentatge i Servei i amb la idea que tingui continuïtat en el temps.
Aquest projecte es denomina “ Mural de Vida” i vol fomentar la convivència ,cohesió i creativitat entre la gent gran, joves i nens.


Aquesta activitat consisteix en que un grup d’avis del casal “La Llar” de Sant Cugat visiten alumnes de 4art de primària d’una escola de la nostra ciutat i repartits per grups reduïts, els hi expliquen històries de la seva vida quan eren infants.
Els nens faran dibuixos al·lusius a les històries dels avis, posteriorment i davant dels avis 
cada nen explicarà el seu dibuix.

El grup de joves d’Artefakte (De 14 a 17 anys), 
fa una interpretació dels dibuixos i crea un projecte mural que finalment pintarà a la part exterior del mur de “ La Llar”, al torrent de la Bomba.
Es farà una festa amb el alumnes, joves i avis a “La Llar” amb un exposició de tots els dibuixos i la inauguració del mural.
Les mestres de l’escola seran les encarregades d’assessorar a les altres mestres  de la següent escola que iniciarà de nou l’activitat.

El mural anirà canviant cada any, així com l’escola.
Aquest curs 2014-2015 l’escola Ciutat d’Alba amb els seus alumnes de 4t de primària ha estat la primera.